2x20-årsfest i Malmö. Alliansen

Var och lirade alliansen final igår. Vann, trodde att det skulle bli mycket jämnare än vad det blev.

Efter alliansen gick jag hem, gjorde i ordning mig... då kom darlings kusin och hans pappa hit... då började för-för-förfesten även kallad. Jag hamnade i alla fall till sist på tåget som skulle ta mig till Malmö. I Malmö var det 20-års fest för Josse o Lollo. Bordsplacering och sådant.. är inget jag gillat tidigare och uppskattar det än mindre idag om det nu är möjligt. Till min stora förvåning var där inte många ansikten man kände igen. Men jag fann Jill:) Hemma från USA. Duktigt avis. Efter maten vet jag inte riktigt hur det gick till men jag fann en bundis. Tydligen hade hon med bott i Kristianstad. Det verkar som om jag efter ett par timmar tillsammans med henne vet mer om henne än vad hennes kompisar gör. Mycket trevligt. Även om jag frös duktigt ute i kylan. Fick ju inte gå in... hum. Taskigt.

Jag kommer ihåg även att jag hamnade brevid toastmastern senare. Helt plötsligt blev det någon snusnings imitation med hjälp av tepåsar, saltapinnar, chips, en flaska och det hemliga medlet absint! Det brände duktigt i tandköttet! Illa.

När festen var slut och vi äntligen kommit hem till Josse och till min stora förtjusning följde inte Martin med. Då hade jag blivit utkastad och fått sova i hallen, så tur var väll det:) (Inget mot Martin utan mer för jag skulle sova skönt ;P) I alla fall hamnade vi köket ett bra tag för att reda ut alla skandaler:) Känns underbart skönt att få sitta och bara prata av sig med Josse. Även om vi inte träffas speciellt ofta nu förtiden så är det som innan:) Underbart! Vid femtiden började tankarna på att dra sig tillbaka.

Lite över åtta ringde klockan. Städdax. Illa!

När jag klivit av tåget för att gå hem mötte jag det tuffa gardet. Hängde med dem till Duvanders för att käka frukost och lyssna på alla skandlaer från gårdagen. Sjukligt mycket verkar ha hänt:) haha.

Precis hemkommen från frukosten. Ska skriva klart min samhälssyn var tanken innan jag också beger mig till Berra för att kolla på fotboll. Ikväll blir det innebandy med bönderna som de säger:)

Haha. Kom ihåg vi spelade ett sjukt spel där det vibrerade i handen när man tryckte tidigt eller sent. Haha. Fullast vann! Underbart! De andra nyktra lynsarna åkte på däng av mig! haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback