Midsommar så skön.

I torsdes blev det jobb innan jag åkte till a och hälsade på. Vidare till träningen (som för övrigt videofilmades) innan jag tog mitt pick och pack och satte mig på tåget med riktning mot västra skåne. Tog dock lite tid att hitta sina saker... och de flesta har kommit fram till att det är väldigt mycket typiskt mig. Illa. Nere i Lund sprang jag mest runt och yrade innan en vänlig skäl visade mig vart jag skulle gå. Samma vänliga skäl dök senare upp på buss stationen och ett trevligt samtal uppstod... Han måste tyckt jag var hel knäpp.. haha;) Väl på rätt plats inkvarterade jag mig i min brors lya innan jag begav mig till de andra som hade förfestat ett tag. Efter en trevlig förfest begav vi oss vidare till själva muckfesten... som inte var någon höjdare.. sorry vännen. men nej. Jag gjorde vad min plikt var, jag fann ett ragg till E. Dumt nog ringde jag det jäkla samtalet... örk. Och sedan något kankse ännu dummare..!? Sedan kom M och hämtade oss efter det att vi bönat och bett ett tag och färden gick vidare till Malmö.

Igår morse vaknade jag av mobilen... ett meddelande som gjorde mig förbannad men ändå lättad. Sen kom J och hoppade i min säng. (För övrigt lade jag återigen beslag på huset! Underbart att veta att man har ett eget hus i Malmö..:)) Jag vägrade gå upp så hon fick själv bege sig iväg för att införskaffa frukosten innan M ringde och väckte mig (han är tydligen för lat för att gå... 10 meter...). Jag, J och J begav oss efter frukosten till Svågertorp för att leta efter blommor till midsommarkransarna... Jag hittade en blomma som jag tyckte vi kunde ha som en provosorisk midsommarstång då vi inte införskaffat oss i någon annan. Väl tillbaka hos J åkte vi och handlade mat, besökte hennes farmor och farfar innan partytältet skulle sättas upp. För att få upp detta hemska partytält krävdedes det en ingenjör och mig... ändå tog det 45 minuter. Det säger väl en hel del... om oss som människor... utan mig = inget tält!? Jag fick den fina uppgiften att skrubba alla jäkla päror... usch vilket slit...

Gästerna kom, maten intogs, lekarna lektes (för övrigt kan man undra vad våra framtid läkare egentligen sysslar med... !? deras lekar är de farligaste jag varit med om! är det varandra de ska öva på... eller vad är deras tanke?)... Vissa mådde bra... andra mådde sämre... Dock var mitt humör ännu inte något vidare... Mer och mer folk dansade in under kvällen... och andra dansade ut... men dansade så småningom tillbaka. Även denna kväll fann E ett ragg;) Och somliga andra också.. haha.. stalker! Nu var även jag på lite bättre humör... om man säger så;) Under kvällen hade det bli många och långa samtal med J och M:) E fann inte bara ett ragg ska tilläggas att hon även fann en spritpenna... som signerade de flestas kroppar med... telefonnummret gick att finna på en hel del;) haha...Kvällen avrundades med städning... dammsugning med skor på.... När jag väl funnit min säng och kastat ut danskarna där ifrån... hoppade P och J in och ville snacka... Uscho. Jag somnade iaf så småningom... men väcktes fyra timmar senare... återigen somnade jag om... och återigen... innan J och E kom tillbaka... Foton kollades på, händelserna diskuterades...

Eftermiddagen/kvällen har tillbringats på ett tåg och med S. Jag o S har gått en lååång promenad och kollat på Göta kanal... grymt konstig...Nu är det sängdax, match imorgon!

Se upp för dårarna! Dårarna stängs!


Kommentarer
Postat av: S

Kul att du hade en nice midsommar! Vi får ta och styra upp att ses någon dag. Kramar!

Postat av: Marie

Haha vad var det för lekar?

2007-06-25 @ 23:35:08
URL: http://majsanx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback