2000-talet, den lata tiden.

Jag ligger här i soffan och förundras över hur vi människor som lever på 2000-talet kunnat bli så lata.

- Vi tar bilen till affären i byn trots att det är femhundra meter
- Vi ska helst parkera ända inne i affären
- Födan består ofta utav färdiglagad mat som finns att köpa i förpackningar
- Vi tror att ett sms är lika personligt som ett besök hos en vän
- Vi orkar inte ens lyfta luren för att ringa utan skickar sms istället så att man slipper prata med personen


Jag gnäller inte på alla andra jag gnäller även på mig själv men jag fick droppen idag då jag så en ung tjej sitta i bilen och vänta på att en kille skulle hoppa in i bilen och köra iväg för att hon skulle få parkeringen närmst affären istället för att parkera två parkeringsplatser bort. Shit, snacka om en lat tjej! För det andra ser jag bara en massa fördelar med att inte parkera uppe i affären som de flesta tycks vilja.

Fördelar:
- Mindre risk för uppslagna dörrar i bilen
- Lättare att komma ut från parkeringsplatsen
- Lättare att komma åt kofferten utan att få en massa fläckar på kläderna efter de skitiga bilarna
- Får lite mer frisk luft
- Får lite mer kondition och styrka



Färdiggnällt!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Mm.. håller med, mycket bättre att parkera en bit bort! Hellre en längre bit att gå än att hålla på o krångla bland alla andra bilar, SPECIELLT om vi snackar om valet mellan fickparkering eller vanlig parkering!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback