Ålands självstyrelsedag

Marie: du.. jag har ett problem och det är att jag aldrig kommer ihåg lösenordet=/ kristianstads tösernas uttal är så klingande och rent, eller?;)

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta... jag föredrar att skratta dock. Idag var det inte mycket till machojobb på jobbet. Har borstat och damsugit golvet 50,11 gånger om. Blir ju ändå aldrig rent. När jag kom hem på lunchen och skulle ta ut min delikata sallad som jag gjorde igår, visade det sig att kylen var så kall att salladen hade frusit =/ så det blev mackor till lunch. Det visade sig även att något har hänt med min vattenmelon... den var helt mojjad och stank... irk.  Åter till skratta, eller gråta. Det gäller såklart fotbollen.  Idag körde jag emd fystränaren, för att testa foten. Och den sista kvarten fick jag ställa mig mellan stolparna! på en avslutsövning. Skit kul. Men att läsa och tajma spelet... ja, det är som bortblåst. Fick mig däremot en liten snyting av tränaren efteråt... vet inte hur jag ska reflektera över den... kanske bäst att bara glömma?

idag är det Ålands självstyrelsedag... inget som jag har märkt att man firar... kanske för att jag bara sett jobbet, vägen hem och vägen till träningen... men men. trodde iaf man skulle få vara ledig. men ack.

imorgon ska jag till sjukgymnasten, sen blir det ett extra målvaktspass innan vi hoppar på båten för att fara över till det finska fastlandet.. närmare bestämt huvudstaden Helsingfors, om jag inte minns helt fel. Och där vankas det på onsdag match. Tydligen ska det laget ha en spelare som är 52 år gammal!!! imponerande!

tänkte fixa grejer till hojen imorgon... den fina hojen som jag hyr. den rullar som sjuttsingen.

Nu är fotbollen igång igen. Ciao

Kommentarer
Postat av: Rebecka

vilka härliga framsteg :) du kommer ju säkert va fit for fight vilken dag som nu!



blir ju helt tosigt imorron när inte du ska va med o heja fram våra fotbollshjältar(?) till vinst(?) imorron!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback