Äntligen framme

Äntligen framme. Resan gick till största delen väl. Svettigt var det! Träffade en massa underligt folk under trippen, varav en sjukt sur dam. Jag blir verkligen otålig på otrevliga människor. Vet inte om jag vill åka med det företaget mer. Otrevlighet kan få mig att välja bort företaget/affären. När jag väl kom upp kom en i lagets mammam och hämtade mig. Hela familjen (mer eller mindre) hjälpte mig in i lägenheten. Och jag fick smörgåstårta, sjukt god! Sen åkte vi och käkade på en jätte mysig resturang... liknande glassbåten hemma, fast mysigare. Måndagen spendare jag med att plocka, ordna och dona... Skulle gå till affären, rätt som det är står där Välkommen till Jomala. Kändes som om jag hade gått till Norra Finland eller något. Så extremt finsktnamn, i mina ögonsätt. Igår ringde det även en snubbe som ville erbjuda mig jobb, så snabbt for jag med snubben och vips hade jag tackat ja. Firman heter Karlssons Gräv. Bara det! Sedan blev det träning. Jag kan till och med slå till bollen med vänster foten! Shit. Körde lite mer än halva passet med målvaktsträning för att sedan springa och fysträna lite. Vågar ännu inte köra på förfullt.

Imorse började jobbet. Jag ska alltså hjälpa denna firman med at sortera sopor från en rivningsbyggnad. Slitsamt, minst sagt. Det värsta är att där är någon som rivit upp en del av  betonggolvet så det är sjukt svårt att gå där, och har man då tunga grejer i nävarna så... Så nu har jag sexiga Blåkläder som arbetsoutfit=) På jobbet är det jag,  och en massa karlar:) här skulle du varit Jennie=)

sen kom lagmamman och hämtade mig, körde och kollade på lite möbler, tänkte införskaffa en soffa med.. och lite mer grejer att förvara grejer i. Sen for vi ut och kollade lite på internmatchen. Jag sprang, sprang, sprang och sprang. Körde även lite styrka och spänst. Verkligen många som kommer och välkomnar en, jätte trevligt. Nu har även Johanna kommit. Skönt! När jag kom hem, kom grannen och knackade på. De ville dra med mig på B&B, och jag är ju inte sen att hänga på=) Så nu har jag kommit hem. Träffat en del av de som bor i byggnaden, en hel del spanjoror, några från finska fastlandet och någon i från Sverige... ja och någon som jag inte har den minsta aning om. Verkar som trevliga grannar. Dock drar spanjorerna snart...

Ska börja jobba ännu lite tidigare imorgon. Pweuh. Får gå och lägga mig nu. Klockan är trots allt en timme mer här.

Så godnatt. Hoppas allt är bra där hemma!

Kommentarer
Postat av: jennie

haha... det var ju ett passande jobb efter vårt projektarbete... ;o) hälsa karlarna från mig.. =) KRAM

2008-06-04 @ 17:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback