Kokt korv på papper och i en pirog

Korv med bröd verkar inte existera på denna ö. Dock har jag idag uttsats för korv på papper och korv med pirog. Inte direkt något delikat men ack, det gick ner. Något jag även lagt märke till är att det endast är kokt korv, var är den tjocke grillade som man ska äta i samband med fotbollsmatcherna?


Idag var det matchdag. ÅU spelade en helt underbar fotboll i sommarvärmen i första halvlek, som en extra krydda på verket blev det även två extraordinära mål. Mycket vackert. Har laget spelat likadant tidigare kan jag inte förstå att inte publikstödet är större. ÅU som är väldigt skadedrabbat. Skadade är Carro (fot), jag (fot/ben), Ida (handled) och under veckan utökade skadelistan med ytterliggare en bruten arm och en fot. Det är helt sjukt. Inte nog med att alla vi som är långtidsskadade saknas så dras laget mer flertalet andra mindre skador och sjukdomar som gör att spelare inte kan gå till 100%. Trots detta enorma mannfall vann vi idag med 4-0.

Jobbet rullar på, väggar, tak... ja allt ska vara borta tills måndag morgon, men icke. Tidsplanerna inom denna branschen verkar vara tagna på en ruggigt dålig höft. Nu är det endast fyra veckors slitsamt arbete kvar. Löneökning, har redan skett. Gutt det!:)

I helgen har mammsingen varit på besök, igår blev dte en vända in till stan där vi käkade på en av thairesturangerna för att fira mammas 25-års examensdag. Sen mötte vi upp några i laget. Idag gick vi till affären (vilket tar en enorm evighet) innan vi gick hem så att jag fick sova (det måste vara jetlag) sen som sagt match och nu är EM i fullgång! Månaden är minst sagt räddad! O imorgon ska vi troligen gå till hamnen och sen ska jag gå och lösa ut min cykel. Yepp jag ska hyra en cykel till oktober månad...

Dopingprover verkar vara mer vanligt förekommande här än hemma. Tydligen så har laget haft ganska så hård koll på sig. De kan komma alltifrån en vanlig träning till idag, efter matchen och kalla in någon... som de även gjorde. Må det inte resulterat i något!

Jag vill inte vara skadad längre. Någon som kommer på besök snart?  Please... :)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

aja men det mesta går väl ner ;)



Hehe kan riktigt se dig framför mig när du tar ut dina agressioner på väggar o tak, spänner musklerna för grabbarna :P

Postat av: Marie

Svar: Snäckan, skönt att du vet hur jag känner mig. och nej, dialekten kan jag vara utan ;) JAg var i gränna veckan som gick för att fira min lillebrors syster student. amazing. kolla min bilddagbok: http://majsanx.bilddagboken.se



fuck. saknar dig.

2008-06-09 @ 20:28:00
URL: http://majsanx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback