Back in Ktown

Jahapp... vad finns det och säga. Ktown är sig likt.

Fredagens resa... var med mycket blandade känslor. Diverse viktiga grejer inhandlades på båten iaf, så som karkki och alkoholbaserad dryck. Väl inne på T-centralen i Stockholm slängde jag i mig en BK-burgare. Men örk vad det smakade. Blev iaf sittandes stirrandes och tjuvlyssnandes på dessa Stockholmare. Men oj. Shit, jag ska iaf inte gå i högklackat. Inte vid den tiden på dygnet, för då har man inget att skylla på för sin dåliga gång stil. Det var i stort sett ingen som kunde gå i dess höga klackar. Tjuvlyssnandet... ja jisses. Fick ett gäng killar brevid mig. Sådana där typiskt -Hej jag studerar något fint för jag bär kostym till vardags och den där blondinen med kortkort ska jag ha med hem ikväll. Suck. Snacka om ytliga killar. Åh, ja jisses vad de klagade på tjejen i kassan med som tog minst 20 sekunder för lång tid på sig. Suck. Kom till verkligeheten killar. Vakna!

Snart behövde jag springa på toa efter att ha förtärt en stor cola. Och oj, där fick jag visst problem med alla 29 väskor. Men som väl var fanns där en gullig städare som stod och studerade mig ett tag innan han erbjöd mig sin hjälp. Gick aningens smidigare då.

Fick syn på att man kunde chacka in redan klockan nio till mitt tåg. Överlycklig hamnade jag i kön till servicen. Framför mig stod en kille som hade börjat snacka med några andra killar. Killen hade tydligen råkat i trubbel. Ett riktigt trubbel. Han var jagad. Riktigt jagad. 10 veckors sol och bad slutade för killen med en veckas panik och förföljelse, sjukhusbesök och diverse annat. Känns skumt att han råkade ut för detta. Kanske han inte var så oskyldig som han beskrev sig vara, kanske han var. Det förtäljer inte min historia av detta. Det vet bara gossen själv.

Äntligen var incheckningen klar. Sprang ut till tåget för att leta upp min vagn. Yes, 17 där var den. Men hum. Varför står det att vagnen ska gå till Storlien? Hey, jag ska inte till Storlien. Vart är mitt tåg då? Tydligen så visade det sig vara så att de glömt märka om tåget, så hopp på. Hade precis lagt mig ner i sängen då konduktären kom springandes. Hey, - ska du vara i vagn 17. Alldeles nöjt svarar jag, yepp. -Ähum. Det har blivit något fel, men du ska på vagnen framför. Djuuuuup suck. Jag och alla mina 29 väskor fick masa oss ut från vagnen igen. Tur att det inte alls var bökigt att ta sig på det med väskorna i dessa smala gångarna... =/ På nästa vagn och hittade hytten. Men jisses! Där såg ut som ett bombnedslag. Tydligen hade det pågått en trevlig fest där en !vecka! tidigare! Städat, det hade inte städföretaget gjort. Så den stackars konduktören fick börja städa samtliga kupéer. Han svor själv över SJ. Att SJ inte bryr sig om att städföretaget inte sköter vad de ska, att konduktörerna dagligen får börja med att städa vagnarna. Han sa att han förstod samtliga som ratade SJ. Stackare. Men ack. Jag ska inte åka nattåg med SJ ifrån Stockholm fler gånger. Skit stank kupéen med. Tilläggas kan det även göra att jag faktiskt hade bokat en del i en damhytt, med oups där steg en herre på och gick och lade sig. Inte för att jag bryr mig på ett vis, men har man bokat något så ska det väll ändå vara så?! Så SJ lyser inte i mina ögon! Fy för SJ!

Väl hemma i Skåne skulle jag egentligen få sitta i Hässlehåla i nästan 2,5 h innan anslutande tåg till Ktown skulle komma. Som tur är så har jag underbara föräldrar som masade sigg till Hholm för att hämta mig kvart i fem på morgonen. Hem, slagga. Sen upp och iväg. Jag och mamma tog oss till Vittsjö för att kolla på en internmatch. Snezo bjöd på ett så sjukligt vackert mål, än finare var att det var tillägnat mig:) Söto! Fick lite korta samtal med gamla lagkamrater, en del tränare och en gammal adept som jag tränat. Dock hann jag inte snacka med finaste Snezo utan fick bege mig till stan. Väl i stan blev det införskaffande... av två par stövlar... min pappa svor nyss över att jag minst har 400 par skor nu... Nenen, det där är överdrivet! Men en 50-60 har jag nog...

Efter stan fick jag snabbt fara hem, börja plocka och tvätta en massa kläder. Sen med bussen in till stan där jag for hem till kusinens nya lya. Hey - jag bor i ett hus nu!? Hum, fick lite den känslan av lägenheten i och med att den är över två våningar och de har en egen gigantisk balkong. Fina lina kom! Fick sedan ringa hem maken så att han fick ta hand om sjuklingen...!? är det så man kallar det!? Jag och Lina for vidare och träffade gänget.

Väl hemma idag så har uppackning och planerande för veckan skett. Fick även ta igen ett par sovtimmar jag missat i natt.. eller något. Tidsomställningen är än värre. Jisses på ön skulle klockan nu vara halv tio och klockan är nu här halv åtta och jag är trött som ett helt ålderdomshem.

Tänkte ta hojen och cykla till Köbinge för att lire lite bandy idag... men ack det regnade för mycket så fick snällt be pärona om skjuts... bandyn bestod som vanligt av lite blod, mycket svett och inge tårar. Men jisses så slut jag blev!

Som jag sa till mamma igår när hon skjutsade mig till bussen - Så är det att ha en tonårsdotter i huset! Mamma svarade - Men Emme, lilla vän, du beter dig som en tonåring ibland men din ålder förtäljer något annat...

Kommentarer
Postat av: Carro

Vilken spännande resa du hade:) Så roligt att läsa när du skriver så detaljerat! haha

2008-10-26 @ 22:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback