vilken vecka!

Pweuh. Vilken dag. Vilken vecka. Denna veckan har tagit kol på mig, minst sagt. Det har blivit lite utav en chock att varje dag sysselsätta sig med något både fysiskt och psykiskt under dagarna och sen träna på kvällarna. Detta i kombination med dålig sömn och förkylning. Jag är helt färdig.

Idag har jag såväl haft ett fotbollspass, ett innebandy pass och ett pass i löpskytte. Ja jisses, de har ju sjukt mycket roligare utbud av idrotter här. Fick höra om den äventyrskurs de har att erbjuda här, där hoppar de bungyjump ner mot vattnet. Shit, tänk att få poäng i skolan på det!:) Lätt att jag hade valt den kursen! Löpskyttet jag fick prova på idag kändes för mig exotiskt. Det var grymt kul men svårt. Testade även stående skytte, snacka om att jag är grymt imponerad av skidskyttarna! Helt omöjligt... åtminstone nära. Satte iaf ett av fyra skott på stående.

Idag höll jag i en hälsokunskapslektion om rörelseorganen.

Kom över måndagens tidining i lärarrummet och där satt jag och bläddrade och läst rubrikerna... och kollade på bilderna. Ja, på bilderna. Där var en enorm bild på mig och slutresultatet från förra veckans match. Sjukt hemskt! Jag ser ut som värsta syndabocken!

Jo... det är jag på båda bilderna. Som tur är, är detta inget som knäcker mig utan gör mig mera sporrad inför morgondagens match. Morgondagens match spelas i Lahti (?) mot Kuusisy (?). Dessvärre spelas denna match på mitt hatunderlag, konstgräs. Konstgräs som jag inte spelat på sen jag bröt benet, ett underlag som jag varit negativ till sen långt innan dess. Fotboll ska spelas på gräs. Gropar, knölor och alla dess ojämnheter de har en charm i sig. Doften! Ja åååh, nyklippt gräs doftar så ljuvligt!

Här i huset har vi problem med vårt tvättrum. Ena tvättmaskinen strejkar (av två) och den enda torktumlaren har strejkat ett bra tag. På köpet så har internatet intill fått fri tillgång till vårt tvättrum vilket gör att det tvättas dygnet runt och det alltid är upptaget. Förvisso inte undra på att de gått sönder, men det är illa att hon som är ansvarig för dem vägrar inse att de är skit. Och på toppen av vårt tvättstugeproblem så har där varit en lustig typ som tagit tvättrullan (den man slänger ner den ny tvättade tvätten för att hänga upp den el. ngt liknande) denna människa hade tydligen tagit den för att denna person inte hade någon egen tvättkorg. Pucko! Denna person tyckte nu att den var dennes och inte husets.... aaah! Vad tänker folk med, tänker de överhuvudtaget?

Ja just, imorgon är vår sista bortamatch! Oj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback