Pygmen, det är jag

Torsdagen och fredagen spenderade jag till skogs med en massa elever och klasskamraterna. Vi byggde vindskydd, hade teamworks arbete och hade orientering, spökrunda osv. Det bidde en hel del s'mores och marshmellows... mest bara för att.

på fredagskvällen såg jag när everöds herrar tog steget upp i sexan innan jag packade ihop det sista. Skjutsade några av segrarna till stan och tog mig ut och besökte massa vänner... innan jag besökte ... Massa snack om allt och inget, så skönt att bara få snacka av sig.

Lördagen, upp i ottan för att hoppa på tåget till Stockholm. I stockholm väntade middag med anders och zigge. Anders träffade jag förra midsommaren senast och zigge för julen igen. Ett kärt återseende. Sprang även på Nicco inne på centralen. Sjukt kul att få träffa grabbarna igen, de var sig lika om än inte länbgre än förut! Ni vet ju om att jag är ganska så lång, men jag var en pygme i deras sällskap!!!! helt sjukt vad jag kände mig förkrympt!

sedan fick jag tillbringa 15 h på egen hand på båten över till helsingfors. Tur nog ropade de ut att sista chansen att komma emd helsingforsbåten var nu... annars hadejag väntat, då det satt massvis medmänniskor där och väntade, trodde alla skulle med samma ju... eller iaf en hel del av dem... men ack. Kom iaf med båten med nöd och näppe.

Matchen i helsingfors gick strålande, första vinsten när jag spelar och första nollan i seriesammanhanget i år. Två fluger i en smäll. Dessutom var dte en oerhört viktig match för överlevandet i serien.

Har nu varit på ön i två dagar... har egentligen bara tränat.. och umgåts med ida sen jag kom tillbaka. Nu sitter jag hos ida och äter upp hennes kakor i kylen medans hon jobbar... (schhhyyy, berätta inte för henne;)) wellwell.. samling om mindre än en timme... får kanske bege mig hem snart.. bara en kaka till!!

Väntar på besked ifrån skolan... må de gemig dispens!!!


Kommentarer
Postat av: Ida

Emelie, hur kommer det sig att mina kakor nästan är slut? :P

2008-09-17 @ 08:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback