Att byta hjul på en automatare

Testen och allt det där skitet är över nu iaf... för den här veckan.

Fick ett glädjande besked idag dock och det är att morgondagens fystester är inställda och därmed ska vi inte ha fler träningar för denna terminen.

Jag och Elin skulle byta däck på hennes eller.. bretts kärra då det blivit punka på hjulet. Tydligen har hon kört över en skrev som sitter inborrad i däcket... så det blir till att kasta. Duktiga som vi var gjorde vi som vi skulle... lossade på muttrarna, hissade upp bilen med domkraft...då jag plötsligt hör Elin vråla: "It is moving! It is moving!" Mycket riktigt så rullade bilen och domkraften föll ihop och bilen ramlade ner. Som tur var fortsatte inte bilen att rulla då det punkterade däcket satte stop för det... men där var ett tecken på att vi inte är vana med amerikanska bilar. Vi är ju vana vid manuel växellåda och handbroms... men det finns ju inte på automatare och inte visste vi att dehade någon nödbroms och var den satt... till sist lyckades vi iaf på däcket bytt.

Elin ville inte vara hos sig och spela gh så vi fick dra hit det här. Helt plötsligt satt halva laget här inne och lira, drack öl och käka pizza. En härlig kväll minst sagt! Elin ligger däckad på min roomies säng... så jag fick sluta spela.. :( men men..

Kanske blir det New York imorgon med Elin och Emma... eller en cruis i det fina vädret här omkring.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hmm vår automatare har handbroms :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback