Hypnos?

Matsalen är helt tom om mornarna... inte för att jag är en morgonmänniska men nog masar jag mig dit för att få något i magen... sen kan jag masa mig tillbaka till sängen och sova igen, men jag MÅSTE ha något i mig innan klasserna börjar.

Efter klasserna for jag och inhandla en del böcker... världens tjockaste mattebok (!?) och två engelska böcker. De redan använda kostar lika mycket som de nya ungefär... :/ Har redan under den första veckan här köpt lika många böcker som jag köpt under två och ett halvt år på Kristianstads högskola.... på gott eller på ont? Det värsta är att de böckerna jag inte köpt än är de dyraste... de kostar mellan 80 och 150 dollar var...  :(

Känns lite som att man är tillbaka på högstadienivån igen med läxor och att man blir straffad för förseningar och missade föreläsningar. Men psykologiläraren, jag tror att han kommer bli min idol. Han bjuder på sig själv, han är allvarlig, försöker sätta sig in i ungdomarnas liv, han skämtar, han är ärlig, han är kunnig. Jag vill bli en lika inspirerande lärare!!!

Ikväll var vi och kollade på en hypnotisör. Det sägs att det ska funka, men på ett sätt tvivlar jag. Känns som om de spelar på scenen... eller är det en hypnos?



Kommentarer
Postat av: Åsa

Herre min skapare. Har du ett eget bönealtare där eller? :)

2009-01-23 @ 10:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback