Sanna vänner har man kvar när de andra har gått

Har fått en antibiotica kur nu mot inflammationen... så förhoppningsvis lägger den sig snart.

Har umgåtts med kusinen hela dagen. Sjukt söt var hon när hon kom in i köket och vi skulle äta. Största smilet på läpparna tittade hon på mig och utbrast 'sådär helt appropå' - Jag ska fasen bli mamma! Det var som hon precis i det ögonblicket insåg att hon faktiskt är gravid, och det i åttonde månaden. Som jag skratta!:) Hon såg helt förvånat glad ut!:)

Ikväll var det min tur att besöka henne. Spelade guitar hero, kort och mös. Trött som jag var bestämde jag mig för att bege mig hem jätte tidigt, då jag fick nys om att Gk och Diana är back in Sweden. Var bara tvungen att ta en tur uppom Berra för att säga hej till dem :) Åh vad fina människor! Känns som att "alla" är gravida eller har precis fått barn! Superskoj!




Jag tycker synd om de gemensamma vännerna som får ta skit för att vi tydligen inte kan vistas under samma tak. Jag tycker det är jobbigt för deras skull. Alla människor behöver inte älska varandra och kunna umgås, men det skiljer sig radikalt från att vistas under samma tak vilket är svårt att undvika när man har så många gemensamma kompisar. Från början och till nu har jag avböjt saker och ting för att du inte ville se mig, med anledning till att det var "dina" kompisar. Nu har jag en annan syn på det hela. Det må vara dina kompisar, men de är även mina. Många av dem är ju dem jag umgås som mest med de senaste fem/sex åren och på såvis betyder mycket för mig. Från att en gång "ha älskat" varandra tills att nu inte kunna se varandra är ett långt kliv. Inte trodde jag att jag hade förändrats så extremt mycket (visst har jag förändrats, och de förändringarna trivs jag också super med). Det är ditt val. Men jag har bestämt mig idag. Hädanefter kommer inte jag be om ursäkt för att jag umgås med mina vänner.

Vår gamla laglåt i KDFF löd: Sanna vänner har man kvar när de andra har gått!
Ligger mycket i det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback