meningslöshet

Att plugga tillsammans, Att hjälpas åt, är sjukt underskattat. Underbart, jag hjälpte han med matten och han rättade min engelskauppsats. Perfect. Dock upptäckte jag just att jag behöver ännu en sida... damn it.

Har precis haft världens meningslösaste samtal om vem som skulle vinna av Messi och Zlatan i en fotbollsmatch. Jag som svensk vs. min argentinske kompis. Jag: Zlatan är störst. Zlatan gör det mest oväntade etc. Han: Messi är liten, kvick... och du, Zlatan har en stor näsa! Haaaah. På tal om? Sen att han hade en sjukt vacker fru gjorde ju saken jobbigare för honom :) jag älskar dessa skumma samtal... ofta om fotboll eller studier. Vem vinner?


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Du vet... det är vad Vygotskij (det sociokulturella perspektivet) skulle kalla att lära i samspel med andra. Att ni kan hjälpa varandra att nå er potentiella utvecklingsnivå. Genom språket utvecklas tänkandet, och där med lärandet... Tenta imorron ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback