Lacrosse

What a day, what a beautiful day.

Morgonklassen i engelska... bestod utav att plocka ut ord som vi använder i ett annat syfte än det ursprungliga. Det första ordet var ghetto... sen gblev det bara värre och värre, minst sagt. Så mitt ordföråd av ord man inte bör använda ökade markant.

Skulle gå och hämta excuse lappar för att vi missar så många lektioner nu pga fotbollen, men coach var inte där. Så jag och min målvaktstränare satt och kollade på fredagens match och diskuterade vad jag kunde gjort annorlunda, gjorde bra osv. Shit, vad underlig man ser ut på plan! Jäkligt givande att se sig själv in action emellanåt! Sen gick vi o käka.. innan träningen.

Träningen bestod utav smålagsspel med avbrott för avslut och inlägg lite då och då. Sista inlägget som gjordes går jag ut och boxar, och sedan åker vår innermittfältare på resten av min underarm och blev liggandes. Örk. Räligt. Hon verkar vara hyffsat reko trots smällen. Får verkligen hoppas att hon kan spela imorgon, annars tappar vi en viktig kugge plus att jag får hemskt dåligt samvete...

Efter träningen åkte jag och mvtränaren till fotbollsaffären och jag fick köpa nya dubbar och fett till skorna. Skit, känner mig som ett barn nu när de är användbara igen :) Tog två timmar att rengöra dubbhålen och fixa upp dem!!

Imorgon bär det av till Philadelphia där vi ska möta ett universitet. Av någon anledning kommer jag alltid att tänka på en speciell vän när jag hör den staden. Wiert.


En nyhet är att jag har nu joinat skolans nyuppstartade Lacrosse lag!!!



(Bild från när jag och Arthur var och kollade på Lacrosse i Madison Square Garden i våras)

En sjukt fysisk sport. Tilläggas kan att tjejer spelar i kjolar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback