3 januari 2007

Jahaja, då har man skaffat en blogg med. Ytterliggare något att fördriva min dyrbara tid med.

Ibland känns livet bara så fantastiskt. Visst, många motgångar har jag varit med och många motgångar kommer jag till att vara med om framöver. Men just nu känns det mesta trotsallt ganska bra.

Idag är en "sådan där" dag då de som ska på au pair reser. Känner själv en despiration av att få komma iväg. Bara iväg. Någonstans. Var som helst. Bort från Kristianstad. Bort från Malmö. Bort från Skåne. Bort från Sverige. USA är det land som tilltalar mig för tillfället. Jag vill tillbaka. Jag vill testa på att leva ett amerikanskt liv, ett liv som inte går att leva i Sverige. Inte i Skåne. Inte i Malmö. Inte i Kristianstad. Bara i USA. Är egentligen fruktansvärt skoltrött, men skulle jag få chansen att studera där hade jag åkt idag. Vad som helst för att komma dit känns det som. Kanske till och emd ska söka som au pair? Hum, kanske inte en så dum idé trots allt. I alla fall lyder ett av mina många nyårslöften som så; ge allt för att komma iväg till USA för att leva ett amerikanskt liv. Om det blir så, återstår att se.

Ska i alla fall ta tag i arbetena som ska skrivas och maten som ska lagas.
För snart kommer darling hem!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Bra att du börjat med blogg.
En blogg är bra.
Det är det.
Det är sant.

2007-01-03 @ 17:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback