Franska

För första gången under min livstid har jag fått nyttja mina fantastiksa franska-kunskaper som jag inhämtade under högstadietiden. Ni som kände mig då, vet hur goda... eller ja. Hur mina franska kunskaper låg till skratta när ni fått höra att jag har agerat fransklärare idag. Intebara en gång, utan två! Inte nog med detta under. Jag käåde igen en del och kunde hjälpa eleverna med vissa saker! Helt otroligt! Kändes nästan lite humoristiskt. Eleverna var mäkta imponerade, hoppas jag:) Är iaf hemma nu. Lite vila... pweuh.

Igår lekte jag med Josefine. Min lilla flicka som ska flytta ännu längre ifrån mig. Hela vägen upp till Umeå. Jag drog med Josefine ut på en trevlig joggingtur. Mot kvällning drog jag mig upp till Diana. Käkade lite mat och snackade en massa skit. Fick höra alla händelser under hennes vistelse i Florida. Efter hand var alla tjejerna samlade och då skulle vi börja titta på klänningarna. Men datan fyngerade inte så vi fick söka oss ner hit, till mig o Anders och vår mycket ostädade lägenhet. Men iaf. kvällen blev mycket trevlig. Mycket fnitter o skratt. Vad Anders kallar symöte. Jag tror iaf. att jag har bestämt mig för vilken klänning jag ska ha på bröllopet. Vi alla sex ska vara tärnor. Ska bli så kul och så fint. Vilken ära det är att få vara tärna!:)

Ska ge mig på maten nu.

Bye.
Au revoir.
Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Marie

Vem ska gifta sig? (ja jag känner henne antagligen inte, men jag vill veta!! :p)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback