Existensminimum, fotboll och tentamen.

bah. detta snack om att studenter lever på existensminimum... det är sant. jag som nyligen gladde mig över att lite lön och studiebidrag hade ramlat in på kontot går nu och grämer mig över hur jag ska klara mig över halva sommaren med dessa ynka ören... bah. det blir nudlar till mat och ett tält i skogen? med tanke på tält i skogen... när ska jag ta tag i mig själv igen och flytta hemifrån för andra gången? jag tycker alla människor flyttar till höger och till vänster... o visst jag har med flyttat... MEN HEM till mina föräldrar...!?  Jag kanske ska vända på det och vara tacksam för att jag fick flytta tillbaka och all service man får. Mat lagad, behöver knappt städa, bil o dess tillbehör... det är ju grymt billigt att bo hemma iaf! Kanske ska sluta att söka lägenheter och stanna hemma för evigt?;)

Igår skrevs sista tentamen för denna terminen. Den paniken jag kände inför denna hemska anatomitenta vill jag aldrig mer känna. Ingen ska hädan efter få möjlighet till att ge mig denna panik. Åh vad jag tror att han njöt av det också. Men det vore fasiken om jag inte klarat tentan, återstår dock att se hur detta faktum ligger till på tisdag. Men vilken lättnad det är att gå ur en tentasal efter en sådan hemskt press.

Igår blev det även en runda i den fina staden Kristianstad innan jag hämtade min kusin och min mamma och for hem. Plötsligt slog det mig en tanke, jag kanske borde träna?! Så jag ringde tränaren och han nappade på det. Då vi har match med b-laget diag skulle inte jag tränat men eftersom min målvaktskollega var skadad var det kanske bäst att åka dit iaf. Träningen var en ren katastrof, jag hade inte ork någonstans. Denna orkeslöshet får jag skylla på den dumma tentan. Benen bara vek sig under mig, jag orkade knappt stå upp. Det slutade iaf tyvärr för min kollegas del att hon inte kan spela imorgon så jag ska spela då istället för idag. Matchen idag kommer istället spelas av min gamla kollegea som vi ringde in. Oj vad kul det ska bli att se henne spela igen! ;) Jag kommer att befinna mig på idrottsplatsen innan uppvärmningen och ta hand om denna underbara tjej. Visa henne tillbaka till hennes gamla plats (som jag numera lagt beslag på i omklädningsrummet) och få henne till att känna sig hemme. Åh vad glad jag är över bara tanken på att hon ska dra på sig målvaktsmunderingen igen!

Gårdagen slutade med ett besök ute på Köpinge idrottspltas för en match i herrarnas division 7. För mig blev det dock mest snack med en massa gamla bekantskaper och lek med "mina" underbara barn. Efter matchen följde jag med A hem till hans föräldrar och snacka lite skit innan bilen bromade hem till mina föräldrar för mat och massage av min rygg som för övrigt ständigt värker. En smärta som jag inte vet hur jag ska bli av med...

Idag är det snart frukost som gäller innan jag ska bege mig till Vilan och lyfta fram mitt lag och min vän. Sen blir det hem till M, inflyttningsfest!!! Dock får jag bege mig hem tidigt pga. matchen imorgon... Förlåt min vän, men vi tar igen det en annan dag!:) O då dubbelt upp!:)


/Vitlöksbrödens mästare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback