Världsplaner

Egentligen har jag all tid i världen... men ändå har jag ingen tid alls. Ju mindre jag har att göra destu mindre hinner jag göra utöver det jag till synes bör göra. Jag blir bara lat när jag inte har någon vettig sysselsättning.

Förra veckan blev det ett dygn i Malmö hos finaste Josse och Martin. Det blev mysmiddag, beachvolleyboll, snack in på småtimmarna och få timmars sömn. De har "just" renoverat en lägenhet... såååå mysigt. En dag i framtiden skulle jag också vilja göra det. Inte nu, inte nästa år... men om typ tio år!? Känner mig långt ifrån redo att "settle down". Hell no. Först ska världen utforskas. Jag ska bli färdig utbildad lärare. Jag vill ha jobbat utomlands. Jag vill ha bott mer i USA. Jag vill, jag vill, jag vill!!!

Kanske borde lugna mina tankar om alla miljoner planer jag har i mitt liv. Dessvärre önskar jag redan att jag var tjugo så att jag kunde få göra om de tre senaste åren, dock med erfarenheten jag redan har. Jag börjar smått tvivla på att jag någonsin kommer kunna "settle down".

I helgen blev det ladies night! Mysigt! Roligt! Showigt! Fick bland annat sällskap av två av mina gamla klasskamrater. Den ena är nybliven sambo sen förra veckan och den andra ska gifta sig nästa år!!! Jisses! Miljoner grattis till dem båda! Så jäkla kul! Jag tröstar mig med att dem är ett år äldre och kanske har jag med mognat i mina världsplaner tills jag blir lika gammal!? :)

Idag blir det ett besök till mormor o morfar för att göra klart min stickade halsduk! Carro, hur långt har du kommit? ;) Där är ca. en meters garn kvar som ska träs in.. sen så. Sen blir det stan för att införskaffa lite saker inför resan innan det blir gymmet.



Som en finnish: MALMÖ FF svenska mästare 2LAX10!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback