Tankar och funderingar

Oj... vad jag är dålig på att skriva här... Fy skäms. Jag ska bättra mig.

just nu är jag ute på praktik.. en låg och mellanstadieskola. Shit vad barn är ärlig och rätt fram. Har fått höra många kloka ord... och en hel del mindre kloka okså för den delen. Men många skratt. Åh vad jag trivs med barn i min omgivning. Kanske skulle skola om sig till en låg och mellanstadie lärare istället...? Underbara arbetstider med för den delen;) Imorgon ska jag dock hålla mig till fritids. Ska bli intrressant att se hur den verksamheten går till. Men åhhh vad jag beundrar dessa ärliga barn. Visst ärligheten kanske inte alltid är roligaste att höra vid alla tillfällen men jag tror nog att den alltid (undantag finns dock...) är den bästa. Av ärligheten kan man förändra sig till det bättre. Jag vill uppmana alla människor, att bli lite som våra avkommer... Var ärliga. Jag tror man vinner på det i längden... Barn är underbara!

Fotbollen har börjat komma igång. Både a och b har kammat hem samtliga poäng och leder sina respektiva serier! Fin fina starter. Jag har till och emd börjat tycka det är lite roligt att spela igen... dock bara matcherna... Tyckte till och emd det var ganska trevligt på bänken igår.. nu är det bara entusiasmen angående träningarna som jag saknar. Men det kommer hoppas jag. Förut vard et tvärtom. Jag älskade att träna men i stort sett hatade att spela match. Då önskade jag att man inte behövde spela utan bara kunde träna... nu är det tvärtom som sagt.

Igår var jag o Anders och såg Aida. Grymt bra. Shit vilka sångröster! Rysningarna kom titt som tätt. Kul att det lockade så mycket publik med. Underbart att se att det händer något i Kristianstad... att staden inte är rent död alltid. Detta kanske får en till att bli mer intresserad av dessa kulturella (kan man säga så...?) ting. Det är ganska trevligt att gå på teater och lyssna på musikaler... Förr... (gymnasietiden...) var jag Josse och Stephan trogna teaterbesökare... Varför fortsatte man inte med det. Väldans trevligt ju... men men. Mer kultur, gå och besök. Stötta staden!

Nu när jag är inne på att stötta staden... ställ upp för idrottsföreningarna med. Kom och stötta! Se, engagera... gör vad du kan. Många bäckar bildar en stor å! Tänk på det! Det lilla gör det stora!

Har en diskussion med en lagkamrat just nu... hon stälelr mig frågan... varför jag säger ni till a-laget. Det kan man ju undra. Men jag känner mig inte som en del av a-laget, jag vet... det är fel. Det är totalt fel av mig att säga så... men jag känenr mig som en del av b-laget. Det är med b-laget jag spelar matcher. Då är det med b-laget jag vill träna... (inte många som säger till sin tränare at man hellre vill träna med b-laget än a-laget kan jag tänka mig.... men jag är inte som alla andra). Alla i laget är viktiga. Det är som jag tidigare nämnt. Det lilla gör det stora. Alla måste dra sitt strå till stacken för att laget ska lyckas. Jag måste ändra min inställning till detta... min inställning till att vara en del av laget. Jag måste börja tärna mer för att känna mig som en del tror jag. Jag ska ta tag i mig!

Imorgon är det valborg som ska firas. Det kommer ske i Olofström för min del, tillsammans med Köpinge gänget. Kommer bli grymt trevligt fastän jag ska köra. Måste ju tänka på att det är jobb på tisdag... instruktörsjobb... eller man kanske inte kan kalla det jobb...? Eh. ett jobb är väll där man får en inkomst ifrån..? Fast det är spännande.
/Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback