Fotbollssöndag

Först poängförlusten för klubbens seniortrupp skedde idag borta mot Glimåkra. Oh vad arg jag är nu efteråt. Inga hard feelings mot Glimåkra inte och vi lirade ganska så bra emellanåt i andra halvlek.... men där är vissa grejer som jag verkligen inte förstår mig på. Men men, det är väll inte meningen att jag ska göra det heller...

Förmiddagen tillbringade jag med föreningens styrelse och några andra spelare, hur man bygger en vinnande styrelse. Shit, vad mycket arbete det är "bakom kulisserna". Vilka eldsjälar! Stor eloge till er, men vi behöver fler. Fler som er! Fler som brinner för föreningen och dess verksamhet! När min aktiva karriär är över vill jag bli en av er... åtminstone vill jag bidra med något i någon förening. Vem vet... det kanske är snart, man börjar ju trots allt bli lite till åren;).

Appropå lite till åren, shit. Det märker jag på mig själv, jag vill gärna försöka få upp de unga. De får gärna ta min plats ifrån mig, det gör inte mig så mycket om de får prova på och lira någon match med b-laget. Jag blir snarae bara glad över att de får chansen. Är det ett tecken på att man börjar bli gammal? De unga... är ju inte mer än... cirka fyra år yngre än mig. Om inget annat är jag väll lite lill-gammal? Eller är jag "bara" trött på fotbollen...? Åtminstone ska Vittsjö piskas på onsdag!

/Den gamle


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback