Året 2008

Året 2008.

Firades in med middag hemma i min (eller ska jag säga hans...?) lägenhet i stan tillsammans med mina bästa vänner... och en härlig efterfest med dem vi ska idag fira in det nya året med.

Skolan rullade på med en termin pedagogik... som var fruktansvärt tråkig men som tur var hade jag min älskade auare att umgås med och allas våran Ensam mamma söker Ea att skriva min uppsats med. En perfekt uppsatspartner för min del.

Fotbollen våndades jag som vanligt med. Jag tränade med KDFF, Everöds herrar och Vittsjö... visste inte riktigt vart hän jag skulle spela. Tyckte det var roligast i Everöd, mest utvecklande (????) i Kdff och bäst för min framtid i Vittsjö...  Då samtalet ifrån Åland dök upp. Jag sket i allt och drog. Dessvärre bröt jag benet samma dag som jag signade... vilket ledde till en dryg rehabilitering på hemmaplan...

Skadan gjorde även så att jag kunde jobba en massa extra då jag kunde lägga träningarna precis när jag ville och kunde och detta tillsammans med Ea som ställde upp så att jag kunde jobba som jag gjorde. Fick därför en halvtidstrjänst som franskalärare samtidigt som jag jobbade extra inom Skånes fotbollsförbund.

Möhippan och bröllopet i majmånad var fantastisk
t


Dessvärre missade jag min kusins möhippa under sommaren men kom så klart på brölloppet:)

På Åland jobbade jag och slet som ett djur under de första veckorna...


och det var på detta vis jag lärde känna min lagkamrater...

Månaderna på Åland var helt fantastiska! Jag förälskades snabbt i ön och storälskade snabbt människorna där!

Snyggot själv!!:)
Jolanda...:)
Wounderbara!!!
Hånge!!!:)

Efter utflykten skulle äpplen pallas... som smakade...!?
Bye kiirpis! :(:(
Syskonen Fors och Lisa med sockorna:):)

Nog ett av de roligaste fotona jag har sett!:)

Fröknanrna missmatch i Götet!
Galningen!!!
Poomi säger Kapfisssssh!
The Boss and Di diidii.... :)
Emma! En stockholmska med ett stort hjärta och en underbar personlighet!
Mommo... vad ska man säga?;) :)

Becca, hon lär sig att klä sig som en europe:)

Råskis och Nicco är helt galna och underbara människor som verkligen bjuder på sig själva!
Laget <3 <3 Jag tror nog aldrig jag har trivts så bra i ett lag tidigare!

Kirpis!!! Hon är störtskön!!



Aldrig att jag släpper dig Råskis! Du var en stor bidragande anledning till varför vi utbölingar trivdes på Åland. Du tog så sjukt bra hand om oss. Du har ett hjärta av guld!!!

Skolan fortgick här hemma... pandlingsutflykter, volleybollsturneringar, vandringar, bollspel och tentaångest... Snart är det slut... :(

Summa sumarum så har detta varit mitt bästa år någonsin! Jag har inte skrattat så här mycket under något år tidigare! Och under året har jag även fått min chans som ska tas nästa år, USA.

Bye 2008, Hello 2009!!!


Kanske inte blev det mest strukturerade inlägget...fattar inte varför bilderna blev olika stora.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback