Det traditionella julfirandet

Nu är denna julen också över. Julen är i mina ögon tillför att mysa med släkten. Det blev som vanligt Kalle med glögg, käk, promenad, fika, Svensson svensson, julklappsspelet och gröt och godis innan vi far hem. Oerhört mycket käk under en kort tid vilket gör att jag mår illa nu!

Fint att se att min kusins mage växer:)Nästa år finns där ytterliggare en liten att fira med! Längesedan vi hade någon liten, så att tomten kom för den sakens skull...

Julklappar, har vi ju inte riktigt i vår släkt numera, vilket jag tycker är oerhört skönt! Man slipper känna den där paniken innan jul och köpa en massa bara för att!  I år köpte vi alla två paket á ca. 50 kronor och sen spelar vi om dem. Man är garanterad minst en present. Mysigt! Och i min släkt blir det kaotiskt. Folk står och och skriker, stressar... aaahh. helt underbart att se alla tvälingsdjävular komma fram tillsammans med en massa skratt. Den där fina paketen som alla vill ha kan likväl innehålla en fin sak som en bunke våtservetter eller liknande! För ovanlighetens skull var presenterna oerhört seriösa i år! Jag fick after eight, smarakkas och en kudde för resor. Brorn min fick ex. termos, marmelad, grejer för att varma händerna. Lampor, godis, handdukar och skålar var några återkommande saker.

Fast så klart ger jag och min bror våra föräldrar och vice versa med julklappar... fast det sköter vi här hemma... Vi fick grytset i år... och lite pengar till våra flyttar. Av oss fick de presentkort på en av resturangerna här.

I det traditionella lottskrapet som vi alltid har här hemma på kvällen var det bara brorn min som lyckades få någon enstaka krona. Fusk!:( Jag lyckas aldrig vinna på något sådant.


Det blev dessvärre inget med löprundan idag då pappa låg fylledålig efter gårdagens firande...:( Jag skulle inte hitta rundan utan han... och det hade aldrig varit samma sak utan han heller.



Jag fick vika mig. Jag fick höra av mig. Jag bävar för morgondagen och mötet med han. Kan jag slippa det? Vill jag slippa det? Jag vet inte, jag vet inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback