Två dagar av vad...!?

Oj. Två dagar utan uppdatering. illa illa.

Igår kom kusinen och mös med mig... för jag är en sjukling... fixade lite bankärenden, kolla på film och åt godis.

Sen somnade jag gott på soffan. Det är helt sanslöst vad man sover när man är sjuk! Helt slut är man oavsett om man sovit tolv timmar.

Tog en huvudvärkstablett och masade mig med Jossan, hennes lillebror och hans kompisar till stan för att avnjuta lite fotboll. Helt sjukt att det faktiskt var första gången i år som jag faktiskt åkt in och kollat på alliansen. Har inte ens saknat att sitta där var dag, och definitivt inte att inte få spela där. Kan inte ens minnas när jag senast INTE spelade denna cupen. För er som inte vet är alliansen den absolut största fotbollscupen inomhus här uppe i norra skåne. Det är endast lag i från trakten som får deltaga och i seniorsammanhang handlar det hela tiden bara om att vinna. Förlorar man första matchen är man ute osv. Reglerna är sedan att väggarna är tillåtna att användas för vallning upp till en viss nivå... skjuter man över får man utvisning en minut osv. Detta kan därmed göra att det blir en del skrällar. Samtliga år jag spelade i KDFF var vi i final... oftast mötte a-laget b-laget. Damernas är därför inte så intressant. Men igår... igår fick jag rysningar och än mer förståelse till varför jag INTE spelar inomhusfotboll. Det sa smack i toppmatchen mellan KFFs förstalag och VMAs andra lag. Jag hörde hur benet knakade... yepp. Där lär ha blivit ett benbrott.. Jag ryser när jag tänker på det, jag minns smärtan ifrån 2003. Det värsta jag varit med om. Usch. Det gör ont i mig.

Matchen efter denna otäcka händelse... blev en sann domarskandal.  Domaren ville verkligen inte ha kvar Önnestad, vilket gjorde att hela publiken buade ut honom. Med all rätt!!! Jag tycker inte om att klaga på domaren, men detta var pinsamt.

Imorse blev det en promenix med Sany sandy. Min bästa vän under nio fina år. Vi var som piff och puff. Gjorde allt tillsammans...men men. Vi är fortfarande vänner och umgås så fort vi befinner oss på samma ort. Hon bor annars i Götet och planerar på att resa mer... fina Sany sandy. Det är en tjej med sjuk humor!!!!

Har varit och postat kontrakted för boende osv idag... så nu ska jag förhoppningvis inte behöva få iväg mer innan jag sticker.

Jag och Emma har suttit här på högskolan och skrivit på vår uppsats. Snart, snart snart är vi klara!!!!

Sitter här nu i en av korridorerna på högskolan och töntar mig.... hade tänkt åka och kolla på alliansen ikväll igen med samma gäng... Jossans lillebror tillika min adept ska lira:) Plus, Everöd (moderföreningen jag tränat med) och Köpinge(mitt ex lag, och en gång min klubb).... så nog är där en del att titta på... ja även hans gamla lag ska spela...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback