Stockholms weekend!

Nu är vi tillbaka på ön. Och yepp, lördagen blev sju helsikes stressig, men vi hann! Väl på svensk mark gick bussen i sönder så vi blev så pass försenade in till stan att affärerna redan var stängda. Mat blev det på McD innan vi for till hotellet. Hotellet var jättefint, och så klart fortsatte klöddet med betalningen... men men. Vi svirade om och hoppade på tunnelbanan ihopp om att hitta en helt vanlig bar för att ta en öl. Vi strosade, storsade... och yepp vi strosade lite till innen vi hittade en massa pubar och barer. Det första var ett regnbågsställe, det andra för hög musik, det tredje för äldre, det fjärde tog inte emot de amerikanska legitimationerna (trots at stället är ett amerikanskt!) och det femte var bara för stammisar... så detta blev ju inte så bra. Vi valde nattamat innan vi fick syn på en pub, vi kom in! Tjoho! Puben var irländsk, bandet var irländskt och gästerna var bland annat irländare. Vi fick lära oss irländska danser och dricka vår öl!!! ÄNTLIGEN! Stället stängde och vi tog tunnelbanan till city för att inhandla ännu mer käk och vilka träffade vi på den macken om inte det irländska bandet... sjukligt bra! Sen blev det taxi tillbaka till hotellet innan vi kröp till kojs.

Söndagen startade med att jag, kira och becca gick lös i affärerna. Yepp jag köpte ett par sådana där sjukt höga byxor som jag egentligen inte tycker är snygga men som jag bara fick en såndär kick av att köpa... ännu mer skor och ytterliggare ett par byxor och lite underkläder blev inköpen denna gången. Killarna började nu tappa tålamodet och ville åka till grönan... så vi gjorde det. Jag blev aningens åksjuk... och än värre blev det när vi satte oss i extreme... aaaaah. Jag trodde det skulle flyga ut något ur min mun då... vilket dessvärre inte ens hade varit första gången..=/ efter en massa åkturer skulle vi vinna lite priser hade vi tänkt... tävla!!!! Yes! alla stod med någon form utav pris utom jag, jag såg min enda chans i att kasta ner alla de där konservburkarna som stog uppställda. Jag tog i för kung och fosterland och lyckades få ner alla utom en. AAAAh, hur ska jag nu göra? Alla, verkligen alla som stod runt om detta ståndet stod och stirrade... jag sa åt killen brevid mig att kasta för att jag inte ville känna pressen ifrån alla ögon. Jag började sikta, precis som man gör på en basketstraff och kastade denna gången med känslan. JAAAAAAAAAAAAA, jag hoppade jämfota och skrek av glädje som ett barn, jag vänder mig om och ser Becca hoppa  och stutsa av samme euroforiska tillstånd som jag befann mig i. Jag slängde ett öga över folkmassan och såg att alla stod ch skrattade åt mig och att jag såg mina och beccas resekamrater vända sig om och gå med händerna för ansiktet. de ville helt enkelt inte veta av oss..;)kvällen slutade med att hyra en film på hotellet. Sjukligt nog råkade jag vakna av att jag snarkade till... hehe...är man trött så.

igår var det hemresedag. Uppe i ottan, på tunnelbanen, bussen och sen färjan innan vi tog bilen hem till mariehamn. Äntligen hemma! Resen har varit sjukt rolig trots en sisådär början med en del sura miner. Igår efter träningen blev det rockoff för att lyssna på thin lizzy och lillasyster. Lillasyster är ju sjuk bra. Vilket tryck! Ikväll blir det Uggla!!!! uppvärmningen har redan påbörjats.

Kanske skulle man ta och jobba någon dag med?

Kommentarer
Postat av: Jennie

Du verkar ha det mycket bra!!?? Kul! Saknar dig litegranna bara.. ;o) Kram

2008-07-22 @ 14:16:06
Postat av: Sofie

vad vann du då?! Eftersom du lyckades kasta ner burkarna menar jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback