Siri, Siri, Haino, Siri = något helt annat

Igår.. jisses. Vilken match. Precis när jag skulle ta mina grejer och låsa dörren utbröt ett jubel från mina grannar. WHAT!? Did we score?? Jo, det gjorde vi, Mr Zlatan! jag slängde grejerna för att pringa in för att åtminstone få se reprisen. Skjutsen min fick vänta, jag var ju tvungen att se målet. När jag väll fått in mitt pick o pack i bilen fick vi återigen glädjen att jubla, yes. MÅL! Fint, att Sverige för ovanlighetens skull vann en premiär. Denna extas av mig fick mig att glömma alla bollarna till matchen... Ouuups,inte bra!

Tydligen råkade jag uttala ett finskt "uttryck" lite fel... så hädanefter lär jag väll bli kallad Siri.. åtminstone av hon som jag kallar koskenkorva... (hennes efternamn är på tok för svårt att uttala... men det är något liknande..) men fint att kallas finsk sprit.

In i hytten... och sen gick vi en sväng... snackade lite med de andra i laget innan jag o Johanna drog oss tillbaka för att få lite sömn. Hela natten och förmiddagen förpassades på båten... Där satt vi på båten i hamnen och lekte.. När vi väl klev i land för att ta en lite promenad blev jag väldigt imponerad av att alla gator har så väl svenska som finska namn. Käket fick vi på en på tok för fin resturang för oss... där kom vi i joggingkläder och resterande gäster satt i kostymer och dylikt. Inte nog med vår felaktiga klädsel... för att fördriva tiden så började vi leka där inne också... kanske inte alltid så diskret.

Matchen... matchen, eller vändingen som man skulle kunna kalla den. Kontu tog snabbt ledningen med 2-0 men i andra halvlek kom ÅU ut som ett helt nytt lag och matchen slutade med 4-2 till ÅUs favör. Varav de tre första målen för ÅU gjordes av Becci, vilket betyder ett äkta hattrick och en hatt. Tydligen så delas det ut priser i massor efter matcherna. Guld, silver och brons till de tre bästa spelarna. Bästa kämparpris till en i var lag och sen då hatten, pga Beccis förtjusande hattrick. Målen var helt sjukt fina! Tilläggas kan det att där var en i motståndarlaget som fyller 52 år i höst, 52 år!!! helt sjukt! Resan hem gick betyldigt mycket snabbare. Buss till flygplatsen och sen flög vi hem. Chockerad blev jag när vi var tvugna att gå in i utrikesterminalen. Alltså klassar inte finnanrna ålänningarna som finnar!? Eller? Flyget, var nog de minsta jag flugit!!! Planet var fullproppat, av nästan bara ÅU spelare, det var inte många andra. Och jäklar vad det lät!

Nu bör jag krypa till kojs, är ju trots allt arbetsdag imorgon...
Ciao

Kommentarer
Postat av: Rebecka

det låter som en typisk emelie-sak o göra :) börja leka på en "fin" restaurang haha

Postat av: Jennie

Hej där!! Nu tycker jag att du har vart på Åland på tok för länge! Kommer du inte hem snart??? KRAM

2008-06-13 @ 17:15:03
URL: http://jadderzum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback