Hur är en bra lärare?

En bra lärare... ska enligt mina elever vara rolig och sträng! En god kombination. Nu när man börjar tänka tillbaka på de lärarna jag tyckt bäst om, så har de varit... just det stränga. Stränga med stort A. Funderar lite på hur jag kan framstå som lärare... verkar som om eleverna skrattar mycket... borde kanske bli, just strängAre. Nog kan jag även nu ryta till, men än ett snäpp? Funderade även lite på när eleverna svarade på (en annnan klass undersökning om vilken lärare som är bäst på skolan) frågan, så var svarade samtliga elever jag hade någon utav de manliga lärarna. Jag tror att det kan vara svårare för en tjej att framstå som bra, då majoriteten av lärarna är just, tjejer. Tjejer har okså ofta tendensen att framstå som lite snällare... kanske detta är en av anledningarna till varför eleverna valde just de lärarna.

Helgen tillbringades... överallt och ingenstans. Få sovtimmar, mkt festande och skratt... och en jäkla massa shopping och plugg. Träffade även min allra bästatse kim och hans nya flickvän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback