3 dagars paddling

Måndag till onsdag har jag tillbringat ute i det fria med min klass. Vi har paddlat från Blekinge in till Skåne... med två övernattningar. Aktiviterna har varit många och roliga. Vindskyddsbyggandet blev av varierad art. Skratten i skogens dunge har ekat högljutt. I en del vindskydd regnade det in betydligt mer än i andras. Jag kan nu konstatera att det ÄR vingligare med en kajak än en kanot. Att det krävs ganska så mycket för att en kanot ska välta. Att naturen är sjukt mysig.

Däremot har jag under dessa dagara våndats inför den sista uppgiften som fem av oss i klassen ännu inte gjort. Att välta med kanoterna och ta oss upp i dem på två olika vis. Ett med hjälp och två utan hjälp av annan kanot = att hela kanoten befinner sig under vattenytan. Det jag våndats för har hela tiden varit kylan i vattnet. Så med två kanoter tog vi oss ut i sjön. Den andra kanoten fick börja med att välta. Iskallt vatten... Paniken uppstod och ingenting blev som tänkt.

Efter att samtliga av oss tagits upp på land fick vi ut och göra våra övningar. Paddlar och kanoter låg nu överallt och ingenstans... men det var "bara" till att göra vad vi skulle. Men så fort vi kom in i skuggen elle rman var för stilla för länge i vattnet blev det iskallt. 

Släpet där alla kanoterna skulle lastas på, hade fått punka under natten... däcket fick lagas.. och tid tog det. Sen fick jag äran att köra denna fina minibuss till skolan... nästan lite skojsigt. Fick skrämma upp mina passagerare lite med:)

Bilden har etsats fast... som tur var slutade allt lyckligt.

Nu är det tentaplugg och städning som ska pågå.

Mamma, håller tummarna för dig idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback