Från Helsingborg till New York

Helsingborgs veckan var sjukt rolig, jobbig och lärorik! Lärde mig massor och det kändes som att min stil gick ganska så bra hem. Att kunna skämta och snacka om allt mellan himmel och jord gjorde så att jag fick respekt (åtminstone upplevde jag det som så) när det kom till saker där jag menade allvar. Mitt rum var ett av de tystare rummen om nätterna, om inte det tystaste. Ungarna gav järnet och jag blev dränkt i vatten. Interna skämt inom tränarstabben försigkom. Tippningar som inte gick vägen för min del. En hals som inte klarade mitt skrikande när jag skulle tala inför 100 ivriga barn. Få sovtimmar, mycket gång. Veckan innehöll mycket, framför allt mycket fotboll!!!

Hemom han jag knappt. Var hemom packa upp och packa träffa släkten och några vänner... för i måndes bar det av igen. Nu blev det tillbaka till USA. Mellanlanda i Reykjavik där jag också ska mellanlanda på vägen hem och njuta. Njuta gjorde jag inte när jag väl kom till New York. Svettigt var det. Sjukt varmt/kvavt och tunga jädrans resväskor. Svetten den sprutade och hungern gjorde sig påmind. Glädjande nog han jag med en toasted bagel med cremcheese (yepp.. I am back in Unites States of Amerika...) innna jag satte mig på tåget mot Bridgeport. Vi hann inte långt innan tåget stannade och meddelade att vi skulle stå still en halvtimme åtminstone. Gosh. Klockan tickade och ingen information fick vi förrän en i kupén berättade att det brann lite längre fram med giftiga gaser. Här stod vi inte i trettio minuter utan i över tre timmar. Till skolan kom jag vid tre tiden på natten... beeptestet skulle starta halv åtta och innan det gemensam frukost med laget. Tack. Utvilade och i form? Njae. Inte det. Jag klarade iaf godkännt nivån och min målvaktstränare var mer än nöjd med mig i och med mina förutsättningar. Även de andra testen gick helt okej.

Igår kväll åkte jag, Elín och Weir till Target. Handla, handla och japp... handla, Det slutade med att vi missade maten i skolan så vi fick åka inom Subway och ta vars en macka. AAAAAh sällan att en macka har smakat så bra!!! Stupade i sängen gjorde jag redan strax efter åtta. Färdig. Klubbad. Utslagen. Tilläggas kan göras att jag är förvånad av att jag fick med mig så mycket av sakerna jag hade planerat.

Idag var det fortsättning på testerna. Gick sämre idag dock. Målvaktsträningen är i full gång och jag njuter även om jag lider av värmeslag, ömmande knän efter att ha glidit på plasten och slitna baksidor. I hate to love preseason!

Klockan är nu snart nio. Jag är färdig för att slockna. Bums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback