New York City

I lördags for vi som sagt till New York.  Halvvägs dit stannade vår buss... (Simpsons skolbuss som jag kallar den) oväntat mitt på motorvägen in till New York City. Där blev vi ståendes i en timme... Lyxen med limo, den tiden är över... Till sist kom en annan likadan Simpsonbuss och hämta oss.

Väl inne i New York City höll vi på att förfrysa i väntan på guidningsbussen. Guiden tog oss lite överallt och förklarade en del om varför saker är som de är osv.

Efter guidningen hade jag och Arthur sedan innan bestämt en del platser som vi skulle besöka. Vi hann med det mesta. Dessvärre kom vi inte upp i Empire, som för övrigt inte alls är så stor som man ser i filmerna. Shopping blev det inte mycket av. Jag köpte endast en tröja med Marilyn Monroe på. Riktigt snygg!

             

1. Simpsonbussen
2. Gänget som följde med
3. Mitt på motorvägen
4. Guidbussen på time square
5. Arthur
6. Jag och "frihetgudinnan"
7. Frihetsgudinnan
8. Jag
9. Shana (min roomie) och jag
10. Ground zero
11. Hudson river. Vet inte om ni kan se kranarna i bakgrunde, men de fiskar i alla fall upp planet som var tvunget att nödlanda där härromdagen.
12. Olsen systrarna bor i detta hus
13. Hund med skor
14. Skumma parkeringssätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback