Skola

Igår blev dagen grymt lång. Efter bara tre timmars sömn tog jag mig in till skolan för att tillsammans med några andra frivilliga ifrån klassen dansa med yngrekursarna. Även repition för vår del. Det är så sjukt kul att dansa med någon som verkligen kan det och vågar ta ut svängarna. Upptäckte att en av yngrekursarna hade ögon man skulle kunna drukna i och ett leende som man blev bländad av. Hjälp!

Jag, Carro, Loa och Steve tog vår sista mys stund under lunchen. Låg och snackade och mös på en madrass i gympasalen. Precis som det ska vara. Kanske vi får vår kvalitetstid på tisdag med. Som är sista dagen med klassen. Sjukt sorgligt, men ändå så skönt! Men mest sorgligt.

Eftermiddagen bestod utav världens drygaste seminarium om betyg. Ett seminarium som skulle kunna varit sjukt så mycket mer givande. Dessvärre talar läraren emot sig själv på tok för mycket. Så vi är många i klassen som är måttligt irriterade.

Efter skolan for jag och Carro till gymmet för att pumpa med biffarna. Träffade där en gammal klasskamrat ifrån 1-9 som jag även kännt hela livet men knappt sett de fem sista åren. Fick lite uppdateringar om det ena än det andra:)


Idag har jag läst det uppsatsen jag och Emma ska opponera på. Sen blev jag sjukligt yr och gick och la mig. Sov bort hela eftermiddagen. Nu ikväll har vi träffats sex stycken från klassen. Käkat kebab, spelat spel och myst. Fyra av oss avslutade kvällen med biljard. Så sjukt härligt att få umgås med dessa fantastiska människor. En del kommer man verkligen sakna. I en idrottsklass lär man känna klasskamraterna på ett minst sagt väldigt intimt och personligt sätt. Obeskrivbart!



Ne, nu ska även jag krypa till kojs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback