Killen i blåa shorts

Mötet blev inte så värsta awkward. Jag låtsades mest som om ingenting hade hänt...

Där emot hände det en gullig sak under träningen. Två av kidsen har visat att de inte gillar varandra under sessionerna men idag slöt de fred och som de gjorde det! Det blev som bästa kompisar efter ett handskak och hejade sedan på varandra under hela träningen och skulle hjälpa varandra för det var en lagsport. Så fint!!!

Helt plötsligt under den första sessionen kom fyra kids från ett annat lag fram springandes till mig och Emma. De var fnissiga som man är när man är en tio år. Till sist klämde en av dem ur sig att "killen där borta i blåa shorts vill dejta dig". Jag halvskrattade åt Emma då jag tog förgivet att det var till henne för jag hade inte den blekaste aningen om vem deras coach var. Mellan våra sessioner kom deras "headcoach" fram till Linda och berättade samma sak att "killen i blåa shorts ville bjuda ut henne" (som han sa) och pekade på mig. Coachen kom sedan fram och frågade mig om jag ville gå på date med killen i blåa shorts. Jag flina och sa att jag är nog för gammal för honom... uppenbarligen skulle jag inte vara det. Tyckte ändå att det var urgulligt när ungarna kom fram springandes! Fortfarande vet jag inte vem killen i blåa shorts är... såg han bara på avstånd.

Dagens klockrena hände i bilen: Linda - I went to bed 5 o'clock and went up 10... thats just 4 hours sleep!!! Hahaha. Hur är matten?
Dagens andra tavla står även den Linda för. Vi står och skjuter mot mål där kidsen agerade målvakter... vilket de tycker är riktigt roligt. Våra skott är snarare lyftningar än skott... Tills Linda får till en stenhård vristare. Killen som stod i mål funderade inte på att ducka utan gjorde värsta räddningen. I och med att skottet var stenhårt så flög killen baklänges. Två sekunder senare är han uppe på fötterna och redo för nästa "skott" utan att säga ett ord. Sten tuff kille. Men otroligt dumdristigt skott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback