Tillbaka i Sverige

Då är jag i Sverige igen. Sverige... är alltid Sverige... och några större förändringar är inte direkt skedda (vad jag fått erfara så långt). Fyra och en halv månad senare...

Kunde nämligen inte uppdatera från New York... hade inte trådlöst på hotellrummet. Men han med besök i Empire, Frihetsgudinna (fick se upp i skapelsen som Eifel var med och konstruera och det innan Eifelltornet. Heja Eifel!!!!), time square, Brooklyn bridge, naturhistoriska museet, wall street, ellie islands.. åh en massa annat. Shopping... gick det sådär med... blev nya vita sneakers med guld, långklänning, andra klänningar, jeans... etc. Jag har helt kärat ner mig i DKNY!!! så det blev en del därifrån... blandannat världens finaste klänning (för tillfället ifrån mina ögon sett). Det blev 6 fulla resväskor hem... och därtill hanbagage... men det är väll inte mitt fel att jag har bott där i över fyra månader? man måste ju få handla så att man klarar sig!? :)

Tog även en joggingrunda i central park... pappa och jag delade på oss efter ett tag för vi ville på olika håll... det slutade med att jag sprang två varv runt dammen och hela parken upp och ner (parken är 4.8 km lång..) så rundan slutade på närmre en och en halv mil... tilläggas ska kanske... att det inte var med meningen.. jag trodde bara att jag sprang ett varv runt dammen, men att den var gigantisk. Ack. Jag hamnade fel..

I övrigt har resan handlat om blåbärsmuffins, creamcheese, små söta, dunkin donuts kaffe.

I onsdes blev det ett besök på Broadway. Såg Mamma mia och en av aktörerna har varit med i sex and the city filmen. Coolt.

Ikväll har min älskade kusin och bror varit här <3

Ne, dax att sova nu... har en hel del att packa upp och tvätta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback