Rensar huvudet

Tankar som snurrar som jag bara vill få bort. Tankar som är glädje, sorg... och massor med grejer som jag våndas över.

Det finns ju de som har någon bara för att de inte kan vara själva... men nej. det är inte jag. jag har insett att vara singel är fantastiskt! Visst, kanske inte vad jag vill vara hela livet. Men jag kan göra precis vad jag vill med mitt liv just nu. Resa, jobba, plugga var jag vill i hela världen. I like it! Precis diskuterat med en vän om distansförhållande... om kärleken är stark nog klarar man det... sägs det. Men vad jobbigt det måste vara. Att ha den man tycker om och bryr sig "mest" om långt långt ifrån. Flera timmars tidsskillnad. Annat språk. Annan kultur. Att tycka om en med en annan kultur, vad kan det betyda? Det behöver inte betyda så mycket men det kan. Diskutionerna har fått mig att tänka. Fått en annan syn. Att bli bortgift vs. att välja själv. Matkulturen. Inredning. Dryckes. Hemmafru vs. jobba.

Jag skrattade när vi snackade om den "perfekta mannen" för mig... och din vän sa direkt att det skulle kunna vara du. Att se dig skratta... aaaah. Så härligt! Smilegroparna! Jisses! Vad fint. Vi diskuterade min framtid. Mitt nästa år. Du säger åk. Jag säger, kan jag det? Jag är inte den som brukar tala om att jag tycker bra om människor som jag inte känner väldigt väl... men du vet att jag kommer sakna dig. Oavsett så kommer du alltid finnas med mig på ett eller faktiskt.. kanske två vis... varav det ena kommer vara printat.... får se vad jag tycker om din desgin på min nästa tatuering :)

Jag ogillar att jag tycker bättre och bättre om dig som person. Allt blir bara komplicerat. Varför här? Varför nu? Varför just nu när jag bestämt mig? Kan jag ångra mig? Varför du? Det går ju inte.... jag trodde aldrig detta skulle kunna hända mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback