yellow belt in Tae Kwon Do

Idag lyckades jag ta mitt gula bälte i Tae Kwon Do. Hade fem olika prov som jag var tvungen att klara. Blockteknik, slag, sparkar, 15 motions och slå i sönder en träbräda med knytnäven. Fick A+ på träbrädan bland annat :) Klarade även mina självförsvars prov där det var armbågsslag, kombinationer med slag, duckning och spark, hur man kan på olika vis slå sig loss om någon greppar en över en eller två handleder samt att slå i sönder en träbräda med armbågen.



Klockan fyra på morgonen... en helt vanlig onsdag fann jag min roomie och wierdog i mina kampsports utstyrslar...


Hela laget var också tvugna att besöka student center för att lyssna på don't drink and drive. Man fick testa en simulator som var som en vanlig bil där en snubbe ställde in hur "full" man var... bilen reagerade där efter. Snubben berättade att Sverige är näst bästa landet i världen på att inte köra med alkohol... funderar på hur illa det är med Usa..!? Med tanke på alkohol, snubben som skulle köpa öl i en spritbutik här i Usa... den har man väl inte kunnat missa?


Träningen gick bra... midtermen i computer concepts klarade jag likaså. har ikväll varit på ett supermysigt fik i fairfield och druckit kaffe... mmm lite vermont stuck. Me like.

Killarna är och firar en i gänget... men...


Imorgon är det dax för match igen! Lets go UB!

 

Har förresten glömt att berätta om gårdagens candy shop. De aktionerade ut några av studenterna... En och en gick de upp på scen (säkert sett det i någon college movie) dansade, svarade på frågor osv... sen fick publiken bjuda hur mycket de ville betala för personen. Allt för att få in pengar till seniors. Två i mitt lag var med och aktionera ut sig samt en från herrarnas. många goda skratt bjöds man på. Detta är en sådan sak som jag aldrig tror skulle fungera i usa... vi har inte den mentaliteten så att det skulle funka... inte som här iaf. Stackars B i mitt lag ramlade.. :( men ändå var hon den som fick det högsta budet!


Sängen och gossip girl kallar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback