Knepig kväll

Gårkväll, var ett slag för sig. Kvällen började jättebra, fick en vändning och slutade bra. Den där vändningen innebar böter för en massa folk. Böterna delades ut för att det var fest i ett rum (ljudvolymen var låg, så ingen kunde klaga på det) men för att där var underåriga i ett rum med alkohol. Samtliga i rummet ska bestraffas för det även om man inte hade en aning om alla de andras ålder eller inte ens drack själv. Helt klart drogs stämningen ned för alla oavsett om man var i rummet eller ej.

Så hädanefter om man vill ta en öl, ska jag göra det i mitt eget rum och se till att inte umgås med någon som är under 21, för då får jag inte dricka min öl!? Men om jag redan druckit min öl dagen innan, men står kvar framma, och en som är under 21 kommer in i rummet får jag också böter. Det är tydligen så det amerikanska systemet fungerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback